Wednesday, May 11

Aku Sudah Muak!! Part 1

Durian anybody?

By looking at the entry title and the picture above, maybe ad yg ingt aku sudah muak dgn durian..Hell No! Durian is my favorite!xmakan durian mcm xlengkap hidup ni..hehehe..aku sudah muak..yes..tapi bukan dengan durian..tetapi dengan MANUSIA! it is not ordinary manusia..manusia yg opportunist..manusia yg "mengipas"..manusia yg hipokrit..manusia yg makan hasil org lain..manusia mcm ni aku panggil sebagai SAMPAH!!!

manusia or sampah..let your tiny little brain and self consciousness determine it..

manusia..hnya pada nama..dtg ke kampung halaman org..offer services..offer job opportunities.."join us..we are providing the best language education ever...be a part of us..a lot of incentives will be yours.." "u nak gaji lebih ke?sign kontrak maa...i xblh bagi u lebih sbb i kne ikut rules and regulation set by company lorr.."  "u jgn compare u pnye IJAZAH dgn DIPLOMA dia..i cari experience lor..more experience you have..i'll pay more lor..." "u kne think what can you contribute to company maa..."

SAMPAH: do you know how much i kne spend every month untuk run this branch? cube u teka lor..
AKU: 20k maybe.
SAMPAH: no..its more than that..60k..i need 60k per month utk run run this branch..i nak byr gaji staff...order utk buku2..byr bil..itu ini..so..U NK MINTAK NAIK GAJI, APE YG U BLEH BAGI UTK COMPANY?

this is reality..hoi SAMPAH! ade aku kesah brape ko kne byr utk sebulan?ade aku kesah psal kontrak?aku habiskan masa 4tahun utk dptkan IJAZAH..bukan DIPLOMA..read my lips very well...IJAZAH!!!untuk dpt gaji yg setimpal..ni ko bg budak DIPLOMA lebih dari aku yg ada IJAZAH ni..ko ni buta ke SAMPAH?? eh..lupe..ko SAMPAH..belajar xtinggi..mane ko tahu mkna IJAZAH kan??sbb tu ko byr aku sikit nk mampus!! blh ko tnye aku ape yg aku blh bagi pada company?? ape services yg aku bg selama ni tu bkn contribution ke SAMPAH??kalo xde aku yg mengajar, confirm mak bapak dtg sound ko la bodoh!

ni bru part 1 psal cerita realiti kehidupan manusia zaman skrg..bnyk lagi aksi aksi kebodohan yg dipaparkan oleh manusia yg aku gelarkan SAMPAH ni..deep from my heart..(sorry r sampah..aku pinjam line ko jap..)everyday..i feel like running from here..aku rasa diperguna oleh SAMPAH ni..pegi keje kalo blh nk pegi 2minit sblum masa kerja..balik keje 5minit nk balik, msti dh siap...it feels like HELL!just becoz of those SAMPAH lead by a bigger SAMPAH who loves to brag about LEADERSHIT!!! u can be a leader lor..among SAMPAH only!!

to be continued...

 ini SAMPAH kalo nk kenal..

No comments: